Search This Blog

Monday, April 2, 2012

Käokell - vesiratas valmis

Ei olnudki palju tööd selle juures enam jätkunud, kui ülekanded olid tehtud ja ratta detailid olemas. Tegin veel võllile kahe rattapoole vahele väikse puidust toru, et väljanägemist vähe parendada. Tuli otsustada siiski pikema poldi kasuks, mis sobib nüüdsest ideaalselt. Kõik see kokku liimida, natuke seadistust ja valmis ta saigi:


Pisut viimistlust sai ka peale põletatud - eesmärgiks oli rõhutada kodaraid, rummu, jätta muljet nagu see oleks kõik erinevatest detailidest kokku pandud. Eriti realistlikult välja ei tulnud, aga olen üldjoones rahul, täitsa nägus. Nägin pisut vaeva ka veel ülekande juures, kus avastasin, et viimane hammasratas poob ennast pisut õrnalt kinni 1/5 pöörde ulatuses. Õnneks see häda aga paranes sisse töötades järjest paremaks ja nüüd liigub asi peaaegu ilusti hooga.
Tegin algust ka järgmise detailiga - rõduga.

Praegune eesmärk on võimalikult palju esikülje kallal ära teha, et selle juurde ei peaks pärast enam tulema. Teha on veel numbrilaud, rõdu, väiksemad motiivid, väike kate vesirattale, mõni väike aknake sisse lõigata või imiteerida. Kui esiküljega ühel pool, on järgi jäänud vaid kujunduslikud üksikud detailid, kui peaks saama kella ühte tükki kokku ära panna. Tehnilise poole pealt on vaja veel kägu + uksed tööle saada, viled sisse, haamer ilusti kella taguma. Üks suuremaid peamurdmisi tehniliselt tuleb ilmselt sellega, et kuna originaalis oli venelastel mõeldud ta kukkuma igal pooltunnil korra ja igal tunnil vastavalt kellaajale kordi, peaksin ma vaikuse huvides kuidagi ööseks saama selle välja lülitada ja selleks peaks olema mingi spetsiaalne kang, mida on mugav kasutada.

1 comment:

  1. Päris hea kannatus nikerdamisel. Jätkuvalt edu!
    Häid pühi!

    Enno

    ReplyDelete