Search This Blog

Monday, March 14, 2011

Lauakell valmis

Muude asjade kõrvalt olen nii palju aega näpistanud siilile ja see on lõpuks vilja kandnud.

Otsustasin siiski teha kellale oma osutid (puust), et need oleks heledad ja paistaks ka kaugemale mustal taustal. Siinkohal peab ka ära mainima, et ninnunännu mustriga mustad osutid vahetusid oluliselt naturaalsemate ja konservatiivsemate vastu. Siil ongi konservatiivne loom. Samuti lisasin kellanumbrite vahele kriipsukesi, et oleks lihtsam kella lugeda. Kahju, et mul pole ainult pilte sellest protsessist, sest see pintsettide ja miniviiliga nokitsemine on omamoodi imelik nähtus juba :).
Kell seisab üldiselt vertikaalselt, kuid on ka kallutatav kuni u 20 kraadi all taha poole.


Igatahes olen ma lõpptulemusega täitsa rahul (tavaliselt näen alati kuskil olulisi puudusi). Suuremaid nähtavaid defekte pole, kell töötab, on üsna hästi loetav ja mis kõige tähtsam - on väga omanäoline ja tehaseosi saab sellel näha eestpoolt vaid sekundiosuti, mutri ja seibi näol (sekundi osutit ei hakanud uut tegema, punane on ka ilus :)).

Ja nüüd see kõige huvitavam osa - statistika:
Ma ilmselt ei liialdaks, kui ütleks, et sellele projektile on kulunud puhast tööaega ca 30h:
  1. 10+h algse kuju saamiseks - peiteldamine
  2. 10h okaste töötlus, puurimine, paigaldus
  3. kella mehhanismi paigaldus koos süvendi, numbrite, kriipsude, osutite tegemisega ca 8h
  4. viimistlus (põletamine, aluse töötlus, lakkimine) u 2h
Märgin siiski ära, et need numbrid on väga umbkaudsed ja võisid tegelikkuses varieeruda suuresti. Samuti tasub ära märkida seda, et nii keerulist projekti (st 3D täispeiteldus, okaste tehnoloogia, kellaga ühendamine) teen ma esimest korda elus ja ilmselt järgmistel kordadal sujuks asi oluliselt kiiremini.

Maksumus:
  1. kase puitplaati, ca 20eek eest
  2. kell koos 2 patareiga 80 eek
  3. 1 pakk hambaorke 8 eek
  4. põletusressursid ca 20 eek eest
  5. lakk ca 10 eek eest
  6. 2 kruvi aluse kinnitamiseks (?) ca 2 eek
  7. liimikulu (?)
KOKKU: 140 eek + (x kulud, mida on võimatu lisada)

Tänapäeva mõistes ca 9 Euro eest sellist kella mina küll kuskilt ei leiaks ja minu jaoks on väärtuslikumad isegi 9 eurot ja 30h investeeritud iseenda arendamisse - see on kogemus, mida poest ei osta. Ja minu öökapp näeb nüüd välja selline (tehnika sõbrad võiksid õppust võtta - autod varju alla!):
On ka inimene alles... Paneb taustaks kohe Tänukirjad :)

2 comments: