Search This Blog

Tuesday, February 28, 2012

Käokell - kägu valmis!

Peale viimast lihvi andmist sai ka siis koolis teda värvitud. Sain ka siis käpa valgeks effektvärvimises, teisisõnu pole värvimine / pintseldamine / joonistamine just minu tugevaim külg, aga teen siiski väikse ülevaate. Kokkuvõttes võin käoga kindlasti rahule jääda, sest esmapilgul tundus see utoopiline lootus teha puidust midagi nii väikest ja korralikult liikuvat valmis, samas anda talle võimalikult linnu lähedane kuju ka. Reaalsusega ta võrreldav pole, aga aimu peaks saama:





Pisut naljakas, kuid nagu mu kursavend ütles, kui ma üritasin meeleheitlikult loogiliselt teda värvida, siis peabki positiivse näoga olema, eks ta hakkab oma tuju ju iga poole tunni tagant välja näitama.

Järgmiseks aga peaks hakkama tegelema käokella "kerega", ehk kuhu kõik need väiksed toredad vidinad kunagi külge kruvida. Olen läbi tuhlanud meeletus koguses erinevaid käokelli internetis ja kirjutanud üles detaile, mida võiks enda omal kasutada, kuid kokkuvõttes oleks see siiski täiesti omanäoline ning mitte otsene koopia vähemalt millegi olemasolevaga. Kõiki näidiseid ma siia üles ei hakka panema, neid on terve suur kausta täis mul juba, aga hetkel üks pooleliolev visand:
Ma oskaks need puust välja nikerdada kõik, aga mitte joonistada paberil :). Tegemist siis "Chalet"-tüübiga, ehk sellise maja immitatsioonina. Lisadetailideks korsten, harjas olev kelluke (mida on teoreetiliselt võimalik ka liikuma panna), katusest tuleb välja ka vintskapp, vasakul pool väike varjualune, mille all on vesiratas (nähtav siis paremini külje pealt, samuti teoreetiline võimalus liikuma panna). Maja ees on kaev, kus peal peaks olema kotkas, paremal pool mõned väiksed kuused, kust võiks näiteks karu välja piiluda ning siis on ka teisel korrusel terrass, kuhu saaks miskit ilusat nikerdada, ja lakaluugist hakkab siis kägu välja sõitma. Keskele tuleb kell ise. Midagi on nagu ikkagi puudu maja eest just... Mõõdud saaks olema orienteeruvalt kõrgus majal 35-40 cm, laius kuni 30 cm, pikkus (väljaulatavus) ca kuni 20cm.

1 comment:

  1. Täitsa äge kägu. Jõudu ja kannatust nikerdamiseks!

    Enno

    ReplyDelete